Zestaw ćwiczeń z dzieckiem od 4mc życia.

Każda świeżo upieczona mama marzy o tym, aby jej ciało jak najszybciej wróciło do wyglądu sprzed ciąży ;)

Zacznij od filmiku, w którym odpowiedziałam na 3 najczęściej zadawane przez mamy pytania :

1.Kiedy zacząć aktywność po ciąży ?
2.Co z rozstępem mięśnia prostego brzucha?
3.Czy można karmić piersią i ćwiczyć?

 

 

 

Gdy nasz malutki noworodek osiąga wiek ok 4/5 miesięcy i zaczyna ładnie trzymać główkę, jest to odpowiedni moment na to by zaangażować go do wspólnych ćwiczeń. Jest to również dobry czas dla mamy, która po okresie ciąży i połogu odzyskuje siły witalne ;) i z większą łatwością i swobodą zajmuje się dzidziusiem i mogą wspólnie trenować.

 

ZESTAW ĆWICZEŃ Z DZIECKIEM

  1. Przysiady –  to podstawowe ćwiczenie, które przeplata się praktycznie w każdym planie treningowym. W trakcie wykonywania przysiadu pamiętamy o jego prawidłowym wykonywaniu czyli:
  • kolana nie wychodzą poza linię palców u stóp
  • brzuch spięty, nie rozluźniamy się w odcinku lędźwiowym
  • cała stopa na ziemi
  • ciężar ciała na pietach a nie na palcach
  • plecy wyprostowany , nie pochylamy się za bardzo do przodu
Pamiętaj też żeby mocno trzymać dziecko, ABSOLUTNIE nim nie podrzucamy ;) oraz ćwiczymy tylko gdy widzimy ,że dziecko ma z tego radość. Jeżeli płacze i ewidentnie mu się to nie podoba , NIE robimy  nic na siłę!
     
2.  Brzuszki–  to również jedno z najpopularniejszych ćwiczeń.
Mamy po ciąży muszą jednak pamiętać o tym, aby przed wykonywaniem tego rodzaju ćwiczeń sprawdzić czy nie doszło do rozstępu mięśnia prostego brzucha po porodzie. Jeżeli wszystko jest OK, można śmiało ćwiczyć.
Poniżej przedstawiłam Wam 2 warianty tego ćwiczenia, z dzieckiem na kolanach lub z dziekiem na piszczelach w pozycji wysokiej.

 

 

3. SKOŚNE BRZUSZKI- również wykonujemy to ćwiczenie tylko w przypadku gdy nie mamy rozstępu mięśnia prostego brzucha.

 

 

 

4. WYKROKI W MIEJSCU – dziecko trzymamy przy sobie, jeżeli już siedzi , to możemy je posadzić na przednim kolanie. W trakcie wykonywania wykroków pamiętamy również o kilku zasadach:

  • Kolano nogi wykrocznej nie wychodzi poza linię stóp
  • brzuch spięty
  • Noga zakroczna na palcach, kolano uginamy w kierunku podłogi

 

 

 

 

5. POMPKI- na początek proponuję wykonywać pompki tzw. „damskie” z kolanami na podłodze :) W trakcie tych ćwiczeń dziecko leży na kocyku lub poduszce a my możemy przy okazji ćwiczeń skradać mu buziaka ;)

 

 

6. Klęk podparty- wymach nogi w tył

 

 

ZESTAWY POWYŻSZYCH ĆWICZEŃ W FILMIKACH PONIŻEJ :)

 

 

CIESZ SIĘ MACIERZYŃSTWEM, BĄDZ ATYWNĄ MAMĄ!

Pamiętaj też, że początki treningów z dzieckiem mogą być trudne, dziecko może płakać i domagać się skupienia mamy tylko na nim ;) ale jest to okres przejściowy. Dziecko musi się nauczyć, że mamusia ma 30 minut dla siebie.

Tylko TWOJA KONSEKWENCJA może go tego nauczyć!!

Z resztą ja też wcale łatwo nie miałam ;) ale daliśmy wspólnie radę. Teraz mój 2,5 latek uwielbia treningi- ale musiał się tego nauczyć! tzn. ja go musiałam tego nauczyć ;)

 

Zobaczcie same ;)

 

 

 

 

——–
Zdjęcia PIXEL HEART

MAKE UP EWELINA DĘGOSZEWSKA

MEBELKI PINIO

powrót
do listy