PRZYSIADY- instruktaż

Przysiady- zobacz filmik instruktażowy jak wykonywać prawidłowo PRZYSIAD!

Na co zatem powinnaś zwrócić uwagę?

  • Stań prosto, nogi w lekkim rozkroku na szerokość barków, Stawy biodrowe, kolanowe oraz stopy muszą być ustawione w jednej linii w płaszczyźnie czołowej,
  • plecy wyprostowane ale nie w przeproście
  • kręgosłup w odcinku piersiowym powinien być wyprostowany,
  • głowa prosto , patrzy przed siebie
  • odcinek lędźwiowy kręgosłupa musi znajdować się w pozycji neutralnej,
  • ciężar ciała rozkładamy równomiernie na całej stopie, punkty podparcia pod dużym palcem , małym oraz na pięcie
  • wykonując przysiad poprzez zgięcie w stawach biodrowych i kolanowych, odchyl pośladki delikatnie w tył, trzymaj ciężar ciała na pietach
  • kąt między kolanem a stopą to ok 90*
  • staraj się nie wypychać kolan poza linię palców u stóp
  • w maksymalnym zgięciu uda muszą być ustawione równolegle do podłoża.
    Przysiady to ćwiczenia, które angażują głównie mięśnie pośladkowe oraz mięśnie ud i łydek. Dzięki temu został okrzyknięty najlepszym ćwiczeniem na zgrabne uda i pośladki. Wykonując przysiad ćwiczymy zarówno całe ciało, także jest sprawdzonym sposobem na spalenie kalorii, dzięki czemu przyczyniają się do utraty zbędnych kilogramów. Jednak to nie jedyne zalety tego ćwiczenia! Wykonując przysiady angażujemy do pracy również :
    mięsień pośladkowy, mięsień brzuchaty łydki, mięsień skośny zewnętrzny brzucha oraz niektóre mięśnie pleców. W związku z tym efektem tych ćwiczeń jest:
  • wzmocnienie mięśni pleców, brzucha,pośladków ud i łydek
  • poprawa ruchomości stawów
    zwiększenie gęstości kości
  • wykształcenie poczucia równowagą
  • Jeżeli chcesz zwiększyć sobie intensywność tych ćwiczeń możesz dodać podskok lub wykonywać je z obciążeniem, np. Ze sztangą , ketlem lub hantlami – dodatkowo wzmocnione zostają mięśnie naramienne, czworoboczne, a także mięsień dwugłowy ramienia, czyli biceps.

 

Przysiady można również urozmaicać na wiele sposobów. Przygotowałam dla Was 15 propozycji jak urozmaicać przysiad, by był jeszcze bardziej efektywny → → KLIK KLIK ←←

 

♥ SPORTSMAMA

powrót
do listy