Projekt Aktywna Mama z Nestle

NESTLE:

„Seria programów „Aktywna Mama” skierowana jest do świeżo upieczonych matek, które chcą w bezpieczny i naturalny sposób wrócić do figury sprzed porodu oraz wzmocnić swoje ciało. Nasza trenerka fitness i fizjoterapeutka odpowiada na najczęściej zadawane pytania na temat aktywności fizycznej po tuż porodzie oraz w czasie połogu. Zademonstruje, jak powinny wyglądać prawidłowo przeprowadzone ćwiczenia i ile czasu należy im poświęcić.

Bardzo często młode mamy zastanawiają się, kiedy i jak rozpocząć ćwiczenia. Może to być dla niektórych zaskoczeniem, ale zaleca się wykonywanie ćwiczeń już w pierwszej dobie po urodzeniu dziecka. Mamy, które rodziły w sposób naturalny mogą ćwiczyć już w przeciągu 12 godzin od akcji porodowej, natomiast ćwiczenia po cesarce należy odłożyć na kolejne 48 godzin*. Oczywiście na początek nie wolno się zbytnio forsować, dlatego wystarczy wykonać kilka prostych i lekkich ćwiczeń przeciwzakrzepowych polegających na uginaniu stóp i całych nóg. Ważne jest także uaktywnienie górnych części ciała, zwłaszcza klatki piersiowej, co pomoże złagodzić ból w nabrzmiałych od pokarmu piersiach.
Innym problemem, jakim martwią się młode mamy chcące regularnie uprawiać sport, jest wpływ na laktację. Warto mieć na uwadze, że aktywność fizyczna w ogóle nie przeszkadza w naturalnym karmieniu piersią, a takie żywienie maluszka jest najzdrowsze i najlepsze dla dziecka.

Jak schudnąć po ciąży? Świeżo upieczone mamy często się martwią tym, jak znaleźć czas na trening, skoro dziecko absorbuje cała uwagę rodzica. Tymczasem sport można uprawiać razem z maluszkiem, chociażby podczas spaceru w parku. Jednym z zalecanych ćwiczeń w czasie połogu jest nauka spięcia mięśnia poprzecznego brzucha oraz spięcia tułowia.

Młode mamy muszą jednak pamiętać, że zwiększona aktywność fizyczna i wyższy stopień trudności ćwiczeń powinny mieć miejsce dopiero po połogu, zaś każde wymagające większego zaangażowania ćwiczenia warto konsultować z lekarzem.*Przed rozpoczęciem aktywności po porodzie siłami natury lub cesarskim cięciu skonsultuj się ze swoim lekarzem lub położną”

 

ODCINEK 1

ODCINEK 2

ODCINEK 3

ODCINEK 4

ODCINEK 5

ODCINEK 6

ODCINEK 7

ODCINEK 8

 

 

 

powrót
do listy