Pierwszy trening po ciąży, już 12h po porodzie?

 

Wraz z Nestle zdrowy start w przyszłość stworzyliśmy cykl ćwiczeń Aktywna Mama. Pierwszym tematem jaki poruszyłam to temat aktywności fizycznej po porodzie.

Wiele z Was pewnie od razu pomyśli sobie, „co za wariatka” każe nam ćwiczyć już w szpitalu? Oszalała!

Absolutnie nie oszalałam :)

Trening o jakim mówię to terapia po porodowa, wdraża się ją po to, by uniknąć komplikacji po ciąży.

Bardzo często młode mamy zastanawiają się, kiedy i jak rozpocząć ćwiczenia. Może to być dla niektórych zaskoczeniem, ale zaleca się wykonywanie ćwiczeń już w pierwszej dobie po urodzeniu dziecka. Mamy, które rodziły w sposób naturalny mogą ćwiczyć już w przeciągu 12 godzin od akcji porodowej, natomiast ćwiczenia po cesarce należy odłożyć na kolejne 48 godzin.

Oczywiście na początek nie wolno się zbytnio forsować, dlatego wystarczy wykonać kilka prostych i lekkich ćwiczeń przeciwzakrzepowych, by zapobiec zakrzepicy żył głębokich- polegających na uginaniu stóp i całych nóg. (ćwiczenia pokazane w filmiku)

Ważne jest także uaktywnienie górnych części ciała, zwłaszcza klatki piersiowej, co pomoże złagodzić ból w nabrzmiałych od pokarmu piersiach. Kolejnym z zalecanych ćwiczeń w czasie połogu jest nauka spięcia mięśnia poprzecznego brzucha, mięśni dna miednicy oraz spięcia izometryczne.

Te ćwiczenia powinny być profilaktyką po porodową każdej świeżo upieczonej mamy.

Młode mamy muszą jednak pamiętać, że zwiększona aktywność fizyczna i wyższy stopień trudności ćwiczeń powinny mieć miejsce dopiero po połogu, zaś każde wymagające większego zaangażowania ćwiczenia warto konsultować z lekarzem.

 

FILMIK:

 

*Przed rozpoczęciem aktywności po porodzie siłami natury lub cesarskim cięciu skonsultuj się ze swoim lekarzem lub położną

powrót
do listy