TABATA

Trening Tabata
Poprawia znacznie wydolność aerobową (tlenową) i anaerobową (beztlenową) w porównaniu do treningu o niskiej i średniej intensywności. Według badań trening tego typu o wysokiej intensywności to skuteczny sposób na spalenie tkanki tłuszczowej i podkręcenie metabolizmu. Ćwiczenie w ten sposób pozwala spalić więcej tłuszczu niż tradycyjne ćwiczenia aerobowe. Jest to możliwe poprzez utrzymujący się po zakończonym treningu podwyższonym metaboliźmie kwasów tłuszczowych. Proces ten może trwać nawet kilkanaście godzin po zakończonym treningu, podczas którego tkanka tłuszczowa jest spalana szybciej, mimo że nie wykonujemy już ćwiczeń.

Trening Tabata trwa tylko 4 minuty.
Zasada jest prosta – ćwiczymy przez 20 sekund i przez 10 odpoczywamy. Wykonujemy 8 takich serii. W ciągu 20 sekund pracy robimy tyle powtórzeń jednego ćwiczenia, ile tylko jesteśmy w stanie jak najszybciej. Najważniejszy jest tutaj dobór ćwiczenia które angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała. Trening można wykonać zarówno w domu jak i na siłowni.

Oczywiście polecam wykonać co najmniej 5 minutową rozgrzewkę i 5 minutowe ćwiczenia na rozluźnienie po.

 

Miłych treningów :)