MAMA w ciąży

Jesteś w ciąży i chciałabyś zacząć ćwiczyć??

 

Pamiętaj o kilku podstawowych działaniach:

  1. Ćwicz tylko po konsultacji z lekarzem, on najlepiej wie jak przebiega Twoja ciąża
  2. Najlepiej zacznij w drugim trymestrze, chyba że przed ciążą byłaś bardzo aktywna i czujesz się rewelacyjnie w pierwszym (ja niestety w pierwszym trymestrze zdychałam :p )
  3. Ćwicz na niskim tętnie, max 120. Gdy Tobie podnosi się tętno to Twojemu dzidziusiowi 2x bardziej ;)
  4. Trening siłowy tylko z lekkim ciężarem (chyba, że przed ciążą byłaś cross-fitreką ;) )
  5. Trenuj maksymalnie 30 minut
  6. Nie  ćwiczymy treningów typu Hiit czy interwał ;) zbyt szybko i za wysoko podnosi się tętno!
  7. Trening w ciąży to rekreacja i bardziej traktuj jako gimnastykę a nie czas na zrzucanie kg. TY MASZ JE PRZYBIERC ale stopniowo i zdrowo ;)
  8. Nie przesadzaj z ćw.na mięśnie brzucha, a raczej staraj się je omijać
  9. Dużo pływaj, spaceruj , polecam nordic walking
  10. Przeciwwskazania do treningu to na pewno: złe ułożenie płodu, ciąża bliźniacza, ciąża zagrożona, nadciśnienie w ciąży.

Pamiętaj też, że ciąża to zaledwie 9 mc – na poprawę sylwetki przyjdzie jeszcze czas ;) :*

Ciesz się ciąża i nie wymagaj od siebie zbyt wiele.

TAK, przytyjesz i masz przytyć ;) tylko jedz zdrowo ;) na tyle na ile jest to możliwe ;) z zachciankami się nie wygra :p

 

Główną zaletą treningów w ciąży o lepsze samopoczucie, dotlenienie siebie i dziecka jak również jest świetnym sposobem na rozładownie emocji ;) , których w ciąży nie brakuje ;)
Ja polecam oczywiście moje treningi :