Ćwiczenie Nr 1 w spalaniu i kształtowaniu sylwetki!

To ćwiczenie to zdecydowanie HIT nad HITAMI w spalaniu i kształtowaniu sylwetki ♥

Jest ON niezaprzeczalnie moim nr 1 !! KOCHAM miłością do grobowej deski :)

A mowa oczywiście o Burpees / padnij powstań/ krokodylki różnie nazywanie przez trenerów. Ja najbardziej lubię pieszczotliwie nazywać je KROKODYLKAMI ♥

INSTRUKTAŻ w filmiku :

 

Zalety:

  • angażuje do pracy wszystkie grupy  mięśniowe naszego ciała, co za tym idzie wysmuklamy brzuch, ramiona, kształtujemy pośladki, uda. FULL opcja!!
  • zwiększania wytrzymałości organizmu
  • poprawa kondycji
  • lepsze efekty w innych dyscyplinach np. biegi
  • podnosi tętno do poziomu umożliwiającego szybkie spalanie kalorii
  • nie jest skomplikowany technicznie – sekwencja ruchów jest prosta do opanowania
  • mięśnie pracują w wielu płaszczyznach dzięki temu poprawiają koordynację ruchową oraz zwinność

 

Burpee to ćwiczenie łączące w sobie zalety treningu siłowego i aerobowego. Wymyślił je w latach 30. XX wieku amerykański fizjolog, Royal H. Burpee, jako proste narzędzie do oceny kondycji fizycznej. Wkrótce burpees stały się elementem testów wydolnościowych w armii USA. Do dziś ćwiczenie to uchodzi za podstawowy miernik zwinności, koordynacji i siły, a poza tym stanowi doskonałe uzupełnienie treningu ogólnorozwojowego.

 

 

Burpees – jak wykonywać?

  1. Stań prosto.
  2. Wykonaj przysiad, a następnie dotknij całą dłonią podłogi ( nie kucaj, stopy powinny w całości przylegać do podłoża, nie odrywamy piet i nie stajemy na palcach )
  3. Wykonaj wyrzut nóg w tył – obie nogi do tyłu przechodząc tym samym do pozycji deski
  4. Wykonaj opad tułowia do podłogi zbliżając klatkę piersiową do podłogi
  5. Zeskokiem wróć do pozycji przysiadu.
  6. Wstań.
  7. Wykonaj wyskok do góry unosząc ręce nad głowę

Opisałam pozycję zaawansowaną, w filmiku pokazałam 2 łatwiejsze pozycje dla poczatkujących

 

POWODZENIA!

 

powrót
do listy